Service & tjänster
Vård, stöd & omsorg
Personer med funktionsnedsättning
Lättläst
Lättläst: Kultur och fritid
I Degerfors finns 1 bibliotek och 1 bokbuss.
Biblioteket ligger vid torget.
Där kan du låna böcker och filmer
och läsa tidningar från hela Sverige.
Där finns också datorer
som du kan surfa på internet med.
Degerfors ligger vid sjön Möckeln.
Letälven rinner genom Degerfors.
Det finns golfbana och flera badplatser.
Det finns fin natur där du kan vandra
och fina rastplatser att stanna vid.
