Beröm, synpunkter och klagomåls-hantering

Hjälp oss att bli bättre! Ge oss dina synpunkter och förbättringsförslag på din socialförvaltning i kommunen.

Vi vill bli bättre. Därför är det viktigt för oss att få veta vad du tycker om oss. Vad fungerar bra och vad fungerar mindre bra. Vilka förbättringar skulle du vilja se? Ta kontakt med oss antingen via brev, epost eller personlig kontakt efter tids-bokning. Du kan också använda det elektroniska formuläret.
Kontaktuppgifter hittar du till höger på sidan.

Hantering av synpunkter och förslag

Alla synpunkter registreras och tas om hand av ansvarig verksamhet. Du som lämnar en synpunkt och anger ditt namn och kontaktuppgifter blir inom 7 arbets-dagar kontaktad av den handläggare som tar hand om din synpunkt. Om du föredrar att vara anonym går det också bra men då kan vi naturligtvis inte ta kontakt med dig.

Vid handläggning av ditt ärende registreras och behandlas dina uppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen PuLlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Synpunkter som registreras blir allmänna handlingar som omfattas av offentlighetsprincipen. Om någon begär att få se en allmän handling är vi som myndighet skyldig att efter sekretessprövning lämna ut den.

Överklagan

Om ditt ärende däremot gäller ett beslut du vill överklaga ska du inte gå via Synpunkter och klagomålshanteringen. Mer information om hur du överklagar ett beslut hittar du här.

Länk till hur man överklagaröppnas i nytt fönster.

Kontakt

Postadress:
Degerfors kommun
66 Västergården
Att: Jörgen Dahl Larsson
693 80 Degerfors

Tel: 0586-481 00
Fax:0586-483 86

E-post till socialförvaltningen

Använd elektroniskt formulär

Blankett för synpunkter och klagomålPDF (pdf, 149.2 kB)

Relaterat

Senast uppdaterad 2017-03-28
Kontakt med sidansvarig:  Ingmar Ångman
Degerfors kommun 693 80 Degerfors Tel: 0586-481 00 Fax: 0586-483 86 E-post: kommun@degerfors.se Orgnr. 212000-1934