Äldreomsorg

När du är gammal får du bo kvar
i ditt eget hem så länge du vill.
Om du inte kan bo kvar hemma
kan du få flytta till ett äldreboende.

När du är gammal ska du få den hjälp
som du har rätt till.
Hjälpen kan till exempel vara
att du får ett larm hemma
eller att du får dusch istället för badkar.
 
Du kan också få hjälp av hemtjänsten.
Hemtjänsten hjälper till med
till exempel mat och städning.

Du kan ringa hemtjänsten
för att få veta mer.
Telefonnumret är 0586-481 00.

Senast uppdaterad 2012-02-06
Skicka e-post till sidansvarig: Susanna Göransdotter










Degerfors kommun 693 80 Degerfors Tel: 0586-481 00 Fax: 0586-483 86 E-post: kommun@degerfors.se Orgnr. 212000-1934