Vilka partier bestämmer i Degerfors kommun

Vid varje val röstar människorna i Degerfors
på det parti som de vill ska bestämma här.
Hur många politiker från varje parti
som får vara med i kommunfullmäktige
och bestämma beror på hur många röster partiet får.
 
Just nu ser det ut så här i kommunfullmäktige i Degerfors kommun:
Vänsterpartiet 13 politiker
Socialdemokraterna 10 politiker
Moderaterna 2 politiker
Centerpartiet 2 politiker
Kristdemokraterna 1 politiker
Miljöpartiet 1 politiker
Sverigedemokraterna 2 politiker.

I Degerfors bestämmer Vänsterpartiet.
De har 13 politiker i kommunfullmäktige.
 
Om du vill fråga något kan du ringa till nämndhuset.
Telefonnumret är 0586-481 00.

Senast uppdaterad 2015-06-08
Kontakt med sidansvarig:  Susanna Göransdotter
Degerfors kommun 693 80 Degerfors Tel: 0586-481 00 Fax: 0586-483 86 E-post: kommun@degerfors.se Orgnr. 212000-1934