Kommunalråd och oppositionsråd

Några politiker är kommunalråd.
I Degerfors finns det tre kommunalråd.

Kommunalråden heter:


Roland Halvarsson
Anita Bohlin-Neuman
Peter Pedersen
De är vänsterpartister.

I Degerfors finns också två oppositionsråd.

Oppositionsråden heter:


Annika Engelbrektsson
Johan Nordström
Annika är socialdemokrat.
Johan är moderat.

Kommunalråden och oppositionsråden
är anställda och får lön av kommunen.
Alla andra politiker är fritidspolitiker.
Det betyder att de arbetar med politik på sin fritid.

Senast uppdaterad 2012-02-06
Kontakt med sidansvarig:  Susanna Göransdotter
Degerfors kommun 693 80 Degerfors Tel: 0586-481 00 Fax: 0586-483 86 E-post: kommun@degerfors.se Orgnr. 212000-1934