Vuxenutbildning

Skola för vuxna människor
kallas för vuxenutbildning.
Det finns olika sorters vuxenutbildning.

Du kan studera för att bli bättre på saker
som du lärde dig när du var yngre.
Du kan också lära dig helt nya saker.

Den som vill studera kan få hjälp
att hitta rätt utbildning.
Personer som kommer från ett annat land
kan få lära sig svenska för invandrare.
Svenska för invandrare kallas också för Sfi.

Om du har frågor kan du ringa 0586-481 00
till Målet Lärcentrum.

Senast uppdaterad 2012-02-06
Skicka e-post till sidansvarig: Susanna Göransdotter










Degerfors kommun 693 80 Degerfors Tel: 0586-481 00 Fax: 0586-483 86 E-post: kommun@degerfors.se Orgnr. 212000-1934