Gymnasieskola

Efter grundskolan fortsätter de flesta
eleverna till gymnasieskolan.

På gymnasieskolan väljer eleverna ett program
som de vill läsa.
På gymnasieskolorna finns många olika
nationella program.
Det finns även lokala program.

Degerfors och Karlskoga
har en gymnasieskola tillsammans.
Den heter Möckelngymnasiet.
Några program finns i Degerfors.
Andra program finns i Karlskoga.

Senast uppdaterad 2012-02-06
Kontakt med sidansvarig:  Susanna Göransdotter
Degerfors kommun 693 80 Degerfors Tel: 0586-481 00 Fax: 0586-483 86 E-post: kommun@degerfors.se Orgnr. 212000-1934