Lättläst: Flytta till Degerfors

Nu bor 9 tusen personer i Degerfors.
Det är några personer färre än förra året.

Politikerna vill att fler personer ska bo i Degerfors.
Olika företag har lägenheter som du kan hyra
och lägenheter som du kan köpa.

Om du ska flytta måste du göra flera saker.
Du måste flytta ditt abonnemang för telefonen.
Du måste tala om för elbolaget att du flyttar.
Det är också bra om du säger till ditt försäkringsbolag
och din bank att du ska flytta.
Om du bor i en hyreslägenhet
måste du säga till den du hyr lägenheten av
att du vill flytta.

Senast uppdaterad 2010-08-20
Kontakt med sidansvarig:  Susanna Göransdotter
Degerfors kommun 693 80 Degerfors Tel: 0586-481 00 Fax: 0586-483 86 E-post: kommun@degerfors.se Orgnr. 212000-1934